A játék neve a magyar perpatvar szóból eredeztethető, amelynek eredeti jelentése a heves, gyakran tettlegességig fokozódó veszekedés, s a Pair-Pat-War fonetikusan kiejtve igen hasonlatos a perpatvar szóhoz, ám a pair pat (war) jelentésében is közel van a két személy tettlegességig fokozódó vitájához…
A játék egy online – így szervert feltételező – körökre osztott ügyességi-stratégiai viadal, amelyben adott két játékos, mindkettő látja a saját telefonján a saját és az ellenfél egységeit, s felváltva lépnek – akár a klasszikus sakk esetén. Az egységeknek más-más erőssége és gyengesége lesz, eleinte a hatótáv, a védekezés és a támadás dimenziók mentén, a játéktéren véletlenszerűen állnak fel. A stratégia abból adódik, hogy melyik egységgel melyik másik egységet támadja meg az éppen lépő játékos, hiszen nem mindegy, hogy hova és mikor lép. Az ügyesség abból adódik, hogy a lépésre adott idő áll rendelkezésre, ez alatt kell a lépés útvonalát átgondolni az érintő képernyőn, illetve rámutatni a megtámadott egységre…